Pe coasta de vest a Mării Negre, Portul Constanța din România a fost o legătură de comerț din milenii trecute, datând de la stăpânirea împăratului roman care a dat numele orașului. Poziționat strategic atât ca port maritim, cât și ca port fluvial, Constanța beneficiază de poarta de acces către trei coridoare paneuropene de transport. De la sfârșitul secolului al XIX-lea, portul a fost modelat de un val neîncetat de modernizare.
În prezent, SOCEP operează două terminale principale în portul de nord al Constanței, cu planuri de extindere și diversificare ferm stabilite.
Avem dane specializate pentru un terminal de containere și cele specializate pentru marfuri generale. Deci, putem acoperi aproape toate tipurile de mărfuri care tranzitează prin Portul Constanța ”, precizează Cazacu.
„Acum, suntem în proces de modernizare, în timp ce căutăm noua generatie - pentru a da un nou suflu acestui terminal de containere”, comentează Dorinel Cazacu, director general la SOCEP. O întreprindere mândră românească, SOCEP a fost un pilon al operațiunilor portuare din Constanța în ultimii 30 de ani, timp în care SOCEP și-a consolidat reputația de operator portuar la Marea Neagră.....